Brev:
Søvnmønster, amning og babymad
27. juli 2008
Alder:
4 mdr.
Søvnmønster, amning og babymad
Hej Helen
Så er vores dejlige dreng blevet 4 måneder og nye spørgsmål er dukket frem.
For en lille uges tid siden er hans søvnmønster ændret om natten. Før sov han ved 21-22 tiden og seks timer frem hvor jeg ammede og derefter amning hver anden time fra kl. 05.00. Nu er han begyndt at sove ved 21 tiden og max. 4 timer frem derefter står den på amning hver 2. time natten igennem kan han virkelig være så sulten?
Jeg er begyndt at give en flaske vælling på 180 ml om aftenen, men han vågner stadig med to timers interval.
Når han nu får vælling skal man så vente med at starte grød op mht. at hans mave skal vænne sig til det? Skal børn der får vælling og grød have afføring hver dag eller er det kun når de får modermælkserstatning?
Og hvis man skal nedtrappe amning og begynde med NAN H.A er det så bedst når grød og vælling er indkørt? Kan man give ham en enkelt flaske modermælkserstatning hvis det er nødvendigt? Er meget i tvivl om hvad sådan en lille mave kan klare, har ikke noget imod at amme, det er mere så jeg ved det når tiden kommer.
Jeg har købt NAN H.A 1, er der også en der hedder NAN H.A 2 og hvad er forskellen?
Hvornår er det normalt at børn triller fra mave til ryg?
Hilsen Linda